کمپانی تویوتا تولید نسل دوم مدل Aygo را در کارخانه Kolin واقع در جمهوری چک، محل تولید پژو 108 و سیتروئن C1، آغاز کرد. تولید خودروی شهری جدید، ظاهری جدید به چهره گروه خودروسازی مشترک تویوتا، پژو، و سیتروئن (TPCA)، با سرمایه گذاری 219 میلیون یورویی، خواهد داد...
[1393/03/19 13:30]
گاهی اوقات خودروسازان در راه دستیابی به موفقیتهای بزرگ و خلق یک محصول بینظیر، اصول و سنتها را زیر پا میگذارند و اگرچه ممکن است با شکستها و ناکامیهایی نیز مواجه شوند، اما به راه خود ادامه میدهند. سیتروئن C4 پیکاسو 2015 نیز، به همین شیوه تولید شده است. با ما همراه باشید تا به بررسی این خودرو بپردازیم.
[1394/01/18 19:00]
خانم ها ... خانم ها! آیا به دنبال خودرویی مخصوص خود هستید؟؟!
[1392/10/17 16:54]
کمپانی سیتروئن در کل دارای محصولات چندان محبوبی نیست و شاید تنها مدل بسیار محبوب DS مجهز به سیستم تعلیق بادی و آیرودینامیک بسیار بالای آن باشد که در نمایشگاه اتومبیل پاریس 1955 به عنوان پیشگام این تکنولوژی به بازار معرفی شد و اکنون پس از سال ها، این کمپانی در نمایشگاه پاریس 2014 تصمیم به معرفی یکی دیگر از کانسپت های خاص خود با نام C4 Cactus Airflow 2L دارد ...
[1393/07/05 13:00]
ماکسیم پیکات (Maxime Picat)، مدیرعامل کمپانی پژو، برنامه این خودروسازی را برای ساخت نسل دوم پژو RCZ به صورت رسمی تایید کرد. وی اذعان داشت که ساخت چنین خودرویی برای این کمپانی از ارزش بالایی برخوردار است. ناگفته نماند، پس از نجات گروه PSA پژو-سیتروئن توسط خودروساز چینی Dongfeng و دولت فرانسه، آینده این خودرو در هاله ای از ابهام بود. درست پس از تزریق 1,600 میلیارد یورو به این گروه خودروسازی، برنامه جدید کمپانی برای بازگشت دوباره به بازار اعلام شد، و طبق برنامه 45 مدل تولیدی حال حاضر به 26 مدل در سال 2022 کاهش خواهد یافت...
[1393/04/24 17:00]
سرانجام نامزدهای نهایی دریافت جایزه بهترین خودروی سال 2014 از سوی هیئت داوران معرفی شدند و برندگان در نمایشگاه اتومبیل نیویورک که در ماه آوریل برگزار میشود، به صورت رسمی معرفی خواهند شد.
[1392/11/27 16:07]
گروه خودرو سازی مشترک پژو-سیتروئن (PSA)، در بالاترین رده اجرایی خود تغییراتی را ایجاد کردند. اخیرا یکی از مدیران سابق کمپانی رنو کارلوس تاوارس (Carlos Tavares) و کمپانی هواپیما سازی ایرباس به نام لویس گالویس (Louis Gallois) به این کمپانی پیوسته اند. با این وجود دو مدیر ارشد جدید نیز انتخاب شده است. اولین آنها .......
[1393/02/20 12:01]
کمپانی سیتروئن برای اولین بار سیستم تعلیق گازی-روغنی را اختراع کرد و آن را بر روی مدل DS که یکی از زیباترین خودروهای جهان با چراغ های جلوی مخفی به شمار میرود، نصب کرد؛ اما آیا میدانستید که این کمپانی فرانسوی در دهه 70 میلادی بالگردی با ظرفیت 2 سرنشین ساخته بود؟
[1393/03/26 15:00]
با فیلتر کردن لیست اولیه خودروی سال و کاهش تعداد اتومبیل ها از 31 عدد تنها به هفت دستگاه، اکنون همه چیز به 58 داور اهل 22 کشور اروپایی بستگی دارد تا خودروی سال 2015 را معرفی کنند. برنده نهایی در نمایشگاه اتومبیل ژنو ماه مارس به صورت رسمی اعلام خواهد شد. ناگفته نماند، در سال جاری پژو 308 موفق به کسب این مقام شد ...
[1393/09/26 15:00]
شرکتهای خودروسازی فرانسوی پژو، سیتروئن و رنو از توافق هستهای با ایران سود خواهند برد. توافق هستهای حاصل شده در ژنو، لغو تحریمها روی بخشهای خودروسازی، پتروشیمی، صنایع هواپیمایی، طلا و بیمه محمولههای نفتی ایران را به همراه دارد.
[1392/09/07 10:12]
به گزارش خبرنگار ایسنا، با اجرایی شدن برجام تعدادی از خودروسازان مطرح جهانی مذاکرات خود را با خودروسازان داخلی برای آغاز فعالیت در ایران آغاز کردند. در جدیدترین رویداد در این زمینه شرکت سیتروئن اعلام کرد که برای آغاز مجدد فعالیت در ایران با شرکت سایپا به توافق رسیده است.
سیتروئن پیش از این نیز سابقه فعالیت در ایران را داشته است؛ بهگونهای که در دوره پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خودروهایی همچون ژیان و بعد از انقلاب خودروهایی مانند زانتیا را در ایران تولید میکرد.
[1395/03/30 13:00]
سفیر ایران در فرانسه گفت: با پیگیریهای بهعمل آمده سند همکاری در تهران امضا شده که شامل تولید سه نوع خودرو و مهمتر از آن انتقال تکنولوژی و صادرات تولید است.
علی آهنی در خصوص آخرین اطلاعات مربوط به قراردادهای اقتصادی با فرانسه ضمن بیان اینکه سفر روحانی به فرانسه به عنوان اولین سفر رسمی رئیس جمهور ایران به این کشور بعد از انقلاب بسیار حائز اهمیت بود، خاطرنشان کرد: در این سفر سی و پنج سند مهم امضا شد که برخی از اینها از جمله نقشه راه روابط بسیار اصلی و کلیدی بود.
این دیپلمات عالیرتبه کشورمان افزود: سند تفاهم برای تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی که اولین بار در طول تاریخ روابط بوده است سند برقراری دیالوگ سیاسی در سطح عالی بین دو کشور بود.
او اضافه کرد:
[1395/04/13 11:00]
ایدرو اعلام کرده آماده رفع هرگونه شبهه و پاسخگویی به پرسش های مطروحه درباره قراردادهای خودرویی با فرانسه است. در این راستا ۳ پرسش و ابهام مهم در خصوص قرارداد شرکت پژوسیتروئن با شرکت سایپا وجود دارد که امید است ایدرو به آن پاسخ دهد.
[1395/11/20 16:00]
شرکای خارجی خودروسازی ایران در حالی همزمان با تشدید تحریمها، ناگهان از جاده مخصوص رفتند که این بار وزارت صنعت، معدن و تجارت با در نظر گرفتن یک الزام مهم، احتمال قطع ارتباط یک طرفه از سوی آنها را محدود کرده است. آن طور که یک منبع آگاه به خبرنگار «دنیایاقتصاد» میگوید، وزارت صنعت با گنجاندن بندی در قراردادها و توافق نامههای خارجی صنعت خودرو در پساتحریم، شرکتهای خارجی را ملزم به پرداخت غرامت، در صورت پایبند نبودن به تعهداتشان (در قبال شرکای داخلی) کرده است. طبق این «بند»، خودروسازان خارجی متعهد شدهاند درصورتیکه به هر دلیلی بخواهند قراردادشان با شرکتهای خودروساز ایرانی را نادیده گرفته و قطع همکاری کنند، غرامت این کار را بپردازند. این در شرایطی است که گفته میشود پژو و رنو، قید شدن «بند غرامت» را در قرارداد و توافقنامه خود با طرفهای ایرانی پذیرفته و مشکلی با آن ندارند، اما بنز زیر بار این موضوع نرفته است. اتفاقا یکی از دلایلی که بنز و ایران خودرو هنوز نتوانستهاند تفاهمنامه مشترک خود را به قرارداد تبدیل کنند، همین موضوع است. در واقع اصرار و فشار وزارت صنعت، معدن و تجارت بر قید شدن «بند غرامت» در پیشنویس قرارداد با بنز، از یکسو و مخالفت خودروساز آلمانی با این موضوع از سوی دیگر، کار را برای رسمی شدن همکاری مشترک میان این دو، سخت کرده است.
[1395/08/26 10:00]
8 سال باید میگذشت تا نفر شماره یک گروه خودروسازی پژوسیتروئن به ایران بیاید و با اشتیاق، از برنامههای آینده این شرکت در بزرگترین بازار خودرو خاورمیانه بگوید. آخرین باری که نفر اول پژوسیتروئن، بزرگترین شریک صنعت خودرو کشور، راهی ایران شد، تابستان 87 بود که مدیرعامل وقت این شرکت برای جشن بیست سالگی شراکت با ایران خودرو، به کیلومتر 14 جاده مخصوص آمد.
[1395/07/17 10:00]
پس از نهایی شدن حضور پژو و سیتروئن در ایران اکنون شرکت فولکسواگن درصدد نهایی کردن مذاکرات خود بر آمده و در این بین علاوه بر تمایل کرمانموتور و ماموت برای همکاری با این خودروساز آلمانی، برخی سرمایهداران کشور نیز برای جلب نظر مدیران فولکسواگن، پیشنهادهایی مطرح کردهاند.
[1395/07/01 10:00]
مديرعامل ساپكو گفت: كيفيت، بهينهسازي توليد و بهرهوري بالا و همچنين ارائه خدمات مناسب، شاخصهاي اصلي براي همكاري ساپكو با تامينكنندگان است.حسين نجاري که در نشست مشترك قطعهسازان ایران خودرو و پژو، سخن میگفت، افزود: تامينكنندگان ما بايد بتوانند براي افزايش ظرفيت و سرمايهگذاري و بهرهبرداري از فناوريهاي نوين، تامين مالي كنند.
[1395/06/23 14:00]
دومین قرارداد صنعت خودروی ایران با شرکت رنو، 9 ماه پس از اجرایی شدن برجام به امضا رسید تا وارثان دومین صنعت بزرگ ایران، همچنان فرانسوی ها باقی بمانند. اما بسیاری از منتقدان معتقدند هیچ یک از این قراردادها به خودروساز شدن ایران نمی انجامد و تکرار همان راه قدیمی است.
[1395/07/13 14:00]
بازار خودرو ایران در حالی آماده میزبانی از محصولات جدید خارجی میشود که بهنظر میرسد چهره این «بازار» تا دو سال دیگر با تغییرات زیادی روبهرو خواهد شد.پس از توافق هستهای بود که خودروسازان داخلی وارد مذاکره با شرکتهای خارجی شدند و از پس این مذاکرات، چند قرارداد و تفاهمنامه میان آنها به امضا رسید. بر این اساس، تا به امروز قرارداد میان ایران خودرو و پژو و تفاهمنامه بین سایپا و سیتروئن امضا شده و گفته میشود رنو نیز به زودی فعالیت جدید خود را در خودروسازی کشور آغاز خواهد کرد. بر این اساس قرار است که خودروهای جدید خارجی طی دو سال آینده و به تدریج، راهی خطوط تولید و بازار خودرو ایران شوند تا رنگ و روی این «بازار» در سال 2018 (1397) تغیراتی اساسی را به خود ببیند.
[1395/06/16 10:00]
خودروساز فرانسوی پژو سیتروئن با امضای یک جوینت ونچر به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو با شریک قدیمی خود ایران خودرو، بازگشت به بازار ایران را تسریع کرد.
به گزارش ایسنا، نخستین خودروهایی که تحت سرمایهگذاری مشترک پژو سیتروئن و ایران خودرو تولید میشوند در فوریه سال آینده روانه بازار میشوند. این شرکت تولید سالانه ۲۰۰ هزار خودرو تا سال ۲۰۱۸ را هدفگذاری کرده است.
پژوسیتروئن نخستین خودروساز غربی است که از زمان اجرایی شدن برجام و رفع تحریمهای اقتصادی در ماه ژانویه بازگشت به ایران را اعلام میکند.
ژان کریستف کمار - مدیر فعالیتهای خاورمیانه و آفریقای پژو سیتروئن - در این باره اظهار کرد: امروز زمان بازگشت پژو سیتروئن به ایران است و ما از این بابت بسیار مفتخریم. این شرکت به ایران متعهد است و از طریق شرکت ایرانی خود نشان میدهد واقعا برای آینده متعهد بوده و آماده سرمایهگذاری در این کشور است.
[1395/04/03 14:00]
پس از امضای برجام، شاهد ابراز تمایل تعداد زیادی از خودروسازان معتبر دنیا برای ورود به بازار ایران هستیم و در این بین فرانسوی ها به عنوان شرکای قدیمی صنعت خودرو ایران گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده و بدون اتلاف وقت، قراردادهای خود با شرکای ایرانی را امضا کردند. ورود رنو تلیسمان در ماه های اخیر را می توان به عنوان نخستین برگ برنده فرانسوی ها در مقابل رقبای آسیایی برشمرد که موفقیت تلیسمان باعث شد تا دیگر رقبای آسیایی برشمرد که موفقیت تلیسمان باعث شد تا دیگر خودروسازان فرانسوی نیز به تدریج نمایندگان خود در سگمنت سدان های نیمه لوکس را راهی بازار کشور کنند، هم اکنون ورود پژو 508 قطعی شده و به احتمال قوی اوایل سال 1396، شاهد حضور آن در بازار کشور هستیم و احتمال عرضه سیتروئن C6 می پردازیم.
[1396/02/17 17:00]
زیرمجموعه لوکس سیتروئن به زودی محصولش را وارد بازار میکند؛ DS 5LS نام خودروی جدیدی است که در آینده رقیبی برای رنو تلیسمان و حتی پژو 508 ایران خودرو میشود.
DS برندی است فرانسوی که توسط گروه PSA (پژو سیتروئن) در سال 2009 آغاز به کار کرد. نام DS خلاصه شده کلمهDéesse است که در زبان فرانسوی به معنای الهه ترجمه شده. DS برند لوکس گروه پژو سیتروئن است که توانست در مدتی کوتاه رقبای باسابقهای را به چالش بکشد.
[1395/08/25 19:00]
بر اساس بیانیهی رسمی گروه PSA که مالک شرکتهای پژو، سیتروئن و DS است، فعالیت مشترک تمامی برندهای زیرشاخهی این گروه در ایران متوقف خواهد شد.
آنچه به وضوح در بیانیهی PSA دیده میشود، ترس از قرار گرفتن در محدودهی تحریمهای آمریکا است. ساعتی قبل، این گروه اعلام کرد با توجه به خروج آمریکا از برجام و به دلیل ریسک قرارگیری در تحریمها، از بازار ایران خارج خواهد شد.
[1397/03/15 15:00]
پژو سیتروئن در شرایطی به ترتیب با ایرانخودرو و سایپا قرارداد همکاری مشترک امضا کردهاند که با توجه به ائتلاف این دو با یکدیگر، بیم انحصار آنها در بازار خودرو کشور میرود. این در شرایطی است که با توجه به حضور مستقل رنو در ایران و گمانهزنیها در مورد ورود شرکتهایی مانند فولکس واگن و فیات به کشور، احتمال انحصار ائتلاف پژوسیتروئن کاهش خواهد یافت. تردیدی نیست که پژو سیتروئن دارای منافع مشترک بوده و این موضوع خود را در خودروسازی و بازار ایران نیز نشان خواهد داد، با این حال اگر رقبایی جدید در برابر آنها قرار گیرد، میتوان انحصار احتمالی را شکست.در این شرایط، شرکتهایی مانند رنو، فولکس و فیات توانایی لازم برای رقابت با ائتلاف پژوسیتروئن را در بازار خودرو ایران دارند و در این بین بهنظر میرسد رنوییها نقش ویژهای در شکست انحصار هموطنان خود خواهند داشت.این نقش ویژه از آن جهت است که از یکسو حضور مستقل رنو در ایران تقریبا نهایی شده و از سوی دیگر این شرکت حتی در فرانسه نیز با پژو سیتروئن در رقابت است، بنابراین دامنه این رقابت به بازار کشور نیز کشیده خواهد شد.
[1396/04/04 11:00]
گروه خودروسازی پژوسیتروئن این روزها دوران خوبی را در بازارهای اروپا و چین سپری نمیکند، با این حال به لطف بازار ایران توانسته فروش جهانی خود را افزایش دهد.آنطور که خبرگزاری رویترز گزارش داده، میزان فروش محصولات پژو سیتروئن در نیمه نخست سالجاری میلادی (حدفاصل دی ماه 95 تا تیرماه 96) در اروپا کاهش یافته است. براساس این گزارش، روند نزولی فروش این برند فرانسوی، در بازار چین نیز ادامه یافته و این در حالی است که بازگشت رسمی پژوسیتروئن به بازار ایران، سبب شده فروش جهانی محصولات این شرکت روندی رو به رشد داشته باشد.
[1396/04/24 10:00]
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان گفت: حفظ حقوق مصرفکنندگان از نظر کیفیت خودروهای جدید مقدم بر داخلیسازی این محصولات است، بنابراین داخلیسازی نباید منجر به کاهش کیفیت خودروها شود.
[1395/07/24 13:00]
چند ماه از اجرایی شدن برجام می گذرد و دیگر مانند روزهای اول خبری از مسافران خارجی که برای مذاکره و حضور در صنعت خودروسازی ایران بلیت تهران می گرفتند، نیست. با گذشت این مدت، دیگر مانند روزهای اول خبری از نام های مختلف شرکت های خودروساز اروپایی به میان نمی آید و فقط این شرکای فرانسوی قدیمی صنعت خودروی ایران هستند که نام شان همچنان به قوت روز اول باقی است.
[1395/06/13 16:00]
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصویر مذاکرات خارجی در بخش خودرو را بهروز کرد و از تولید مستقل رنو در ایران خبر داد. محسن صالحینیا با اشاره به اینکه وزارتخانه در امور مرتبط با قراردادهای خودرویی در پسابرجام هیچگونه دخالتی ندارد، از آغاز همکاری فولکسواگن و هیوندایی با دو شرکت خصوصی در ایران خبر داد. وی به خودروسازان ایرانی توصیه کرد در مذاکرات با خودروسازان چینی هوشیار باشند و همکاری خود را براساس سرمایهگذاری مشترک و با تیراژ اقتصادی شکل دهند.
[1395/06/28 13:00]
در حالی وزارت صنعت و معدن و تجارت مهلت دیگری برای کسب مجوز نمایندگان غیر مستقیم از شرکتهای مادر در نظر گرفته که روز گذشته مدیر فروش و بازاریابی پرشیا خودرو در نشستی با خبرنگاران اعلام کرد که تاکنون هیچ کدام از برندهای خودروساز اروپایی بهطور رسمی وارد ایران نشدهاند و مذاکراتی که بعد از برجام شروع شده بود هنوز ادامه دارد.
[1395/09/20 14:00]
مدیرعامل پژو سیتروئن گفت: ایران جایگاه راهبردی در برنامههای پژوسیتروئن دارد به گونهای که ما یک سازمان منطقهای برای خاورمیانه و آفریقا داریم که ایران مرکز آن خواهد بود.
[1395/07/17 15:00]
مدیر عامل پژوسیتروئن گفت: انتقالهای بزرگی برای تامین مالی پروژه ایکاپ در ایران انجام دادهایم که پرداخت غرامت نیز جزو آن بوده است.
کارلوس تاوارس امروز در نشست مشترک با مدیر عامل ایران خودرو، اظهار کرد: تلاش میکنیم که گذشته را پشت سر گذاشته و آینده جدیدی در ایران آغاز کنیم.
[1395/07/17 14:00]
با وجود آنکه دو ماه از امضای قرارداد دو شرکت سایپا و سیتروئن میگذرد، اما تاکنون خبری از فعالیتهای اجرایی این خودروساز فرانسوی در کشور منتشر نشده است.با امضای توافقنامه هستهای و اجرایی شدن برجام، قرارداد دو برند پژو و سیتروئن با دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا به امضا رسید. در این بین، پژو رسما فعالیت جدید خود را در ایران آغاز کرده، اما هنوز خبری از سیتروئن نبوده و مشخص نیست فعالیتهای این شرکت از چه زمانی کلید خواهد خورد.
[1395/09/28 11:00]
در حالی که رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا روی اعتماد مصرفکننده و کسبوکار این اتحادیه تاثیر گذاشته است، رشد فروش خودروها در اروپا در ماه ژوئن کند شده است.
[1395/04/28 14:00]
گروه پژوسیتروئن در راستای پس گرفتن سهم بازارش در بزرگترین بازار خودروی خاورمیانه، با شرکت سایپا قراردادی امضا کرد که دومین قرارداد این خودروساز فرانسوی با یک تولیدکننده داخلی است.
[1395/05/02 17:00]
محمد رضا نعمت زاده در این دیدار با ابراز رضایت از روند فعالیت های شرکت ایکاپ گفت: برای تولید خودروهای جدید بر اساس قرارداد های اخیر با شرکت پژو سیتروئن شرایط مهیاست.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همکاری با قطعهسازان داخلی، توجه به بازار صادرات و ارتقای آن و همچنین اجرای برنامه بر اساس زمانبندی تعیین شده را از ارکان مهم پیشرفت این همکاری برشمرد.
[1395/07/15 15:00]
لغو تحریمها و بهدنبال آن بازگشت برخی از شرکتهای فرانسوی به ایران انتقادات زیادی را متوجه شرکتهای خودروسازکشورمان کرد. مخالفان با استناد به خروج ناگهانی پژو – سیتروئن از ایران این دو شرکت فرانسوی را غیرقابل اعتماد خوانده و همکاری دوباره با آنها را به ضرر صنعت خودرو کشور میخوانند.
[1395/07/07 13:00]
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: «زمانی که قطعهساز و خودروساز روی ساخت داخل سرمایهگذاری میکنند، آن هم در شرایطی که نمیدانند عاقبت آن خودرو در بازار چه خواهد بود، در صورت بروز مشکل، زیانهای زیادی را متحمل خواهند شد.»
[1395/06/28 15:00]
پایگاه تخصصی جاست اوتو با اشاره به امضای قرارداد جدید خودرویی بین شرکت پژو سیتروئن فرانسه و سایپا نوشت: گروه خودروسازی پژو و سایپا که شریک تاریخی سیتروئن در ایران از سال 1966 بوده است موافقت نامه سرمایه گذاری مشترک برای تولید و فروش خودروهای سیتروئن در ایران امضا کردند. قرار است تولیدات این قرارداد در سال 2018 آغاز شود.
[1395/07/17 17:00]
خودروسازان بزرگ جهان در حال مذاکره، نهایی شدن قرارداد یا طی مراحل اجرایی برای شروع کار مشترک با خودرو سازان ایرانی می باشند.
محمدرضا نجفی منش، افزود: خلأ وجود خودرویی که بتواند با قیمت مناسب جایگزین خودروهای تولیدی فعلی برای خانوادههای متوسط شود، با تولید خودروی 'کویید' محصول شرکت رنو در ایران پر میشود.
[1395/08/09 13:00]
مدیرعامل یک شرکت خودرویی درباره آخرین نتایج مذاکره با شرکت سیتروئن برای آغاز فعالیت در ایران اظهار کرد: مذاکرات برای آغاز همکاری مشترک با شرکتهای مختلف اروپایی و چینی از طریق شرکت سایپا در حال انجام است.
به گزارش خبرنگار ایسنا، فریبرز شهباز در نشست خبری اظهار کرد: در نهایت سایپا کاشان یک شریک معتبر خارجی خواهد داشت و محصولات آن در این سایت تولید خواهد شد.
وی با بیان اینکه نوع مشارکت با شریک خارجی به صورت 50، 50 خواهد بود، خاطرنشان کرد: برای همکاری مشترک با شرکتهای خارجی متعددی مذاکره شده که برخی در حال نهایی شدن است.
مدیرعامل سایپا کاشان درباره ورود این شرکت به بازار سهام اظهار کرد: بررسیهایی در گذشته در این زمینه صورت گرفته است، اما فعلا تصمیمی برای ورود به بورس نداریم.
شهباز از آغاز تولید آزمایشی خودرو چانگان CS35 خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان خرداد این خودرو به تولید انبوه خواهد رسید. داخلیسازی این محصول در سال اول 21 درصد بوده و در سال دوم تولید 40 درصد آن داخلیسازی خواهد شد.
وی اظهار کرد: خودرو CS35 اتوماتیک که به صورت CBU وارد شده بود به قیمت 83 میلیون تومان عرضه شد، اما قیمت CS35 تولیدی در کشور 62 میلیون تومان خواهد بود.
شهباز در پاسخ به اینکه در صورت همکاری با خودروسازان خارجی سرنوشت محصولات تولیدی فعلی چه خواهد شد؟ خاطر نشان کرد: تولید محصولات فعلی تا زمانی که بازار آنها وجود دارد ادامه خواهد داشت. البته در فرایندی چند ساله، محصولات جدید جایگزین محصولات فعلی خواهند شد.
[1395/02/26 13:00]
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به دستور کار امروز کمیسیون متبوعش از انعقاد قرارداد شرکت ایرانخودرو با پژو و شرکت سایپا با سیتروئن فرانسه و بررسی چگونگی قراردادهای جدید این دو خودروساز کشورمان خبر داد.
[1395/04/28 10:00]
خودروهای فرانسوی همانقدر که محبوب کارشناسان و مردم هستند، مورد تمسخر آنان نیز قرار میگیرند.
خودروهای فرانسوی در دنیا تاریخچه طولانی را برای خود رقم زدهاند. پژو از سال 1882 با دوچرخههایش و از سال 1889 با سه چرخههایش قدمهای اولیه برای ورود به صنعت خودروسازی را برداشت.
[1395/06/08 20:00]
این روزها نمایشگاه خودرو دوسالانه پاریس در جریان است که در واقع مهمترین نمایشگاه خودرو اروپا در نیمه دوم سال میلادی به حساب می آید و به خصوص برای خودروسازان فرانسوی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
[1395/07/12 18:00]
تجربه داخلیسازی برخی خودروها در گذشته نشان داده که این کار کاهش کیفیت این محصولات را به دنبال دارد، این اتفاق نباید دوباره تکرار شود.
[1395/08/10 13:00]
سیتروئن زانتیا یکی از محبوب ترین خودروهای فرانسوی تاریخ ایران است. این اتومبیل خانوادگی بین سال های 1993 تا 2001 بر روی خط تولید سیتروئن قرار داشت و در طول این مدت به تعداد 1.2 میلیون دستگاه ساخته شد.
[1395/07/19 20:00]
دونالد ترامپ از ابتدای دوره ریاست جمهوری خود، دقیقا مانند آنچه که در دوران انتخاباتش گفت عمل کرد و سفت و سخت پای اجرای تحریم های چندجانبه بر علیه ایران ایستاد. این به معنای بسیار محتاط تر حمل کردن شرکت هایی است که با آمریکا روابط مستقیم و غیر مستقیم دارند.
[1397/03/16 15:00]
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: تولید صادرات محور و با اولویت حضور گسترده در بازارهای منطقه و جهان باید به عنوان شرط اصلی همکاری در دستور کار قرار گیرد که به نظر می رسد نگاه شرکت سیتروئن به سایپا نیز به همین شکل است و سایپا می تواند به مرکز تولید و صادرات محصولات سیتروئن در منطقه تبدیل شود.
[1395/05/05 11:00]
حسین گروسی نماینده مردم شهریار و ملارد و عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی کمپانیهای خودروسازی جنرال موتورز، اپل، سیتروئن و پژو برای ورود به ایران خبر داد.
[1393/07/22 10:00]
هفته گذشته همزمان با عقد توافقنامه دو شرکت سایپا و سیتروئن انتقاداتی مبنیبر تصاحب بازار ایران توسط خودروسازان فرانسوی مطرح شد. هرچند در شرایط کنونی نیز بیش از 40 درصد بازار خودروی کشورمان در تصاحب فرانسویها است، اما منتقدان با تاکید بر شیوه گذشته همکاری شرکتهای خودروساز فرانسوی با ایران و همچنین خروج ناگهانی پژو، مشارکت دوباره با تولیدکنندگان این کشور را به صلاح صنعت خودرو داخل نمیدانند.
[1395/05/06 15:00]
گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه انعقاد دومین قرارداد خود با خودروسازان ایرانی را اعلام کرد و در حالی که ماه گذشته قراردادی بین شرکت پژو و شرکت ایران خودرو به امضا رسید، روز گذشته نیز این شرکت قرارداد اولیه ای با سایپا امضا کرد.
[1395/05/02 14:00]
مدیرعامل سایپا میزان سرمایهگذاری در قرارداد مشترک با شرکت سیتروئن را 300 میلیون یورو برای شروع کار عنوان کرد و گفت محصولات تولیدی شرکت سایپای کاشان شامل «تیبا2» و «پراید» طی 5 سال آینده توسط خودروهای مشترک تولید شده جایگزین میشوند.
وی با بیان این که مذاکرات با شرکت رنو شرایط خوبی دارد تصریح کرد: مذاکراتی با شرکت کیا نیز اخیراً شروع شده که در سفری که تا چند هفته آینده به کره جنوبی خواهم داشت این مذاکرات دنبال میشود.
همچنین در این مراسم ژان کریستف کومار، عضو هیات مدیره شرکت سیتروئن با اشاره به سابقهی طولانی همکاری دو شرکت فضای مذاکرات را بسیار سازنده خواند و گفت: مذاکرات با سهولت کامل و بدون هیچ مشکلی انجام شد که امیدواریم موجب گستردگی همکاریها شود.
[1395/05/02 16:00]
سایپا و سیتروئن در حالی چندی پیش تفاهمنامه همکاری مشترک با یکدیگر را امضا کردند که به گفته منابع آگاه، اولین خودرو حاصل از این شراکت، اواخر امسال راهی بازار کشور خواهد شد.
[1395/05/12 13:00]
نمایشگاه خودرو مشهد در حالی اولین روز خود را دوشنبه عصر آغاز کرد که حال و هوای امسال نمایشگاه با سال گذشته تفاوت بسیاری داشت؛ بهطوریکه خودروسازان داخلی در این نمایشگاه محصولات جدیدی که قرار است با خودروسازان خارجی عرضه کنند را به نمایش گذاشتند. گروه خودروسازی سایپا نیز که نزدیک به سه هفته پیش توافق نامه خود را با سیتروئن به امضا رساند در این نمایشگاه از 4 محصول مشترک و جدیدی که قرار است با این شرکت به تولید برساند، رونمایی کرد. در این نمایشگاه از خودروهای C4L، C3، C4aircross، C6 سیتروئن رونمایی شد. همچنین سایپا در این نمایشگاه از دو محصول چانگان به نام Cs75، Edo-xt پرده برداشت.
[1395/05/20 10:00]
مسئول بازاریابی و فروش شرکت سایپا - سیتروئن اعلام کرد: تولید نخستین خودروی پسابرجامی سایپا با سطح داخلی سازی ۲۰ درصدی آن، در سایت کاشان آغاز شده است و شهریور ماه این خودروها به بازار عرضه می شود.
«نیکلاس روتریگر» روز سه شنبه در حاشیه برنامه تست رانندگی خودروی سیتروئن سی 3 (C3) افزود: تست های نهایی این خودرو به زودی انجام می شود.
مسئول بازاریابی سایپا- سیتروئن: ورود نخستین خودروی پسابرجامی سایپا به بازار در شهریور
وی با بیان اینکه داخلی سازی موتور خودروی C3 و گیربکس دستی آن در برنامه این شرکت قرار دارد، اظهار داشت: برخی قطعات این خودرو برای داخلی سازی نیازمند حضور قطعه سازان قدرتمند و برخوردار از دانش و فناوری لازم است که اکنون چنین شرایطی موجود نیست.
روتریگر با اشاره به خودروی C3 با موتور EP6 که برای انجام تست در اختیار خبرنگاران قرار گرفت، تصریح کرد: این موتور که با مشارکت شرکت های سیتروئن و بی.ام.دابلیو ساخته شده تاکنون سه بار به عنوان موتور برتر جهان برگزیده شده و امکان داخلی سازی چنین موتوری در ایران وجود ندارد. خودروی C3 با موتور EP6 دارای 165 اسب بخار قدرت و حجم موتور 1600 سی سی «مختص بازار ایران» تولید شده است.
وی خاطرنشان کرد: تولید این خودرو با موتورهای EC5 و EB8 در دستور کار است که موتور EC5 در ایران داخلی سازی خواهد شد.
مسئول بازاریابی سایپا- سیتروئن: ورود نخستین خودروی پسابرجامی سایپا به بازار در شهریور
مسئول بازاریابی و فروش شرکت سایپا - سیتروئن یادآوری کرد: شاسی این خودرو تولید کشور ژاپن است که برای داخلی سازی، ایرانی ها باید بتوانند فناوری آن را در اختیار بگیرند، اما گیربکس دستی آن در ایران داخلی سازی خواهد شد.
وی تاکید کرد: گیربکس اتوماتیک C3 جزو فناوری های پیشرفته (های تک) محسوب می شود که چنین فناوری را ایرانی ها در اختیار ندارند، بنابراین داخلی سازی این گیربکس در دستور کار نیست.
روتریگر با بیان اینکه افزایش عمق داخلی سازی به رقابتی تر شدن هرچه بیشتر قیمت این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای این رده خواهد انجامید، ادامه داد: بر این اساس افزایش سطح داخلی سازی و رسانیدن آن به حدود 80 درصد تا سال 2019 اجرایی می شود؛ این مهم با توجه به وجود نیروهای تحصیلکرده فراوان، مواد اولیه و انرژی ارزان در ایران میسر می شود.
وی گفت: خدمات پس از فروش این خودرو در نمایندگی های سایپا که قادر به پاس کردن استانداردهای سیتروئن شوند، عرضه می شود. این مسئول سایپا - سیتروئن خاطرنشان کرد: C3 نخستین خودرویی است که موفق به پاس کردن استانداردهای 85 گانه مد نظر سازمان ملی استاندارد ایران شده است.
به گزارش ایرنا، اکنون روزانه سه دستگاه خودروی C3 به صورت آزمایشی در سایت سایپا - سیتروئن کاشان تولید می شود که در مرحله تولید انبوه به ساعتی سه دستگاه خواهد رسید.
فعالیت دو شرکت سیتروئن و سایپا پس از برجام (دی 94) با حضور مدیران ارشد 2 شرکت در ایران به صورت رسمی ثبت و به صورت عملیاتی آغاز شد. قراردادهای مورد نیاز کنسرسیوم مشترک (جوینت ونچر) نیز به امضای دو طرف رسید و اعضای هیات مدیره شرکت سایپا سیتروئن مشخص و معرفی شدند. بر این اساس، خودروهای جدید گروه سایپا - سیتروئن در خطوط تولید شرکت سایپا کاشان تولید و وارد بازار های داخلی و بین المللی می شود.
شرکت سیتروئن پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت سرمایه گذاری مشترک در همه زنجیره ارزش افزوده از جمله تولید در ایران هیچگونه همکاری نداشته و برای نخستین بار پس از 39 سال دوباره از طریق جوینت ونچر با سایپا مرتبط شده است.
سیتروئن شرکت خودروسازی فرانسوی است که امروزه شرکت تابعهای از گروه پژو - سیتروئن محسوب میشود؛ این شرکت در سال 1919 توسط آندره سیتروئن تاسیس شد.
[1397/02/29 14:00]
طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، به نظر میرسد که شرکت سایپا-سیتروئن هفته آینده از مدل ویژه سیتروئن C3 رونمایی میکند. شرکت مشترک سایپا-سیتروئن که در سایت تولیدی کاشان واقع شده در اولین خودروهایی که بنا دارد به ایران عرضه کند، رونمایی از سیتروئن C3 را در دستور کار خود قرار داده است اما این خودرو در دنیا در ۲ نمونه تولید می شود که یک نمونه آن سیتروئن C3 XR است؛ کراس اووری که به عنوان پژو ۲۰۰۸ به حساب میآید و اولین بار از آن در نمایشگاه خودروی پکن در سال ۲۰۱۴ رونمایی شده است. سیتروئن C3 XR مشخصا برای بازار های شرق آسیا از جمله چین هدف گذاری و توسط مشارکت سیتروئن و ودانگ فنگ عرضه و تولید می شود.
[1396/09/04 9:00]
بازار خودرو ایران بدلیل مجاورت با بیش از 10 کشور و قابلیت تبدیل شدن به پایلوت صادراتی، پتانسیل بالقوه ای را برای صادرات محصول به کشورهای مختلف دارد چه اینکه خودروسازان تا امروز توانستند تحت تاثیر مسائل دیپلماتیک در دولت های مختلف آمار تقریباً قابل قبولی در بخش صادرات با توجه به شرایط و داشته های خود ارائه دهند.
در علم اقتصاد توسعه صنعتی متاثر از چهار عامل تاثیرگذار تقاضا، عرضه، صادرات و واردات است و همگان نیک می دانند اگر نسبت دو عامل مهم واردات و صادرات برهم بخورد بویژه پیشی گرفتن واردات از صادرات، اقتصاد در کشورها با مشکل همراه خواهد شد و به دنبال آن جامعه نیز دچار مصرف گرایی می شود.
از همین روست که مسئولان و تصمیم گیران کلان فعالیت های اقتصادی در قراردادهای جدید پسا برجامی بویژه قراردادهای خودروسازان خارجی با طرف های ایرانی توجه ویژه ای به این موضوع داشته اند که از جمله شرط های اصلی آنها برای مذاکره «سرمایه گذاری مطمئن و صادرات بخشی از تولیدات» است.
سایپا و سیتروئن نیز در حالی از صادرات 30 درصد از تولیدات خود خبر می دهند که این موضوع معامله ای دو سر بُرد برای هر دو طرف قرارداد خواهد بود.
سیتروئن خوب می داند که با این قرارداد می تواند براحتی محصولات خود را به کشورهای متعدد منطقه خاورمیانه صادر کند.
صادرات به این دلیل برای سیتروئن مهم است که آنها از وضعیت تقاضای خودرو در کشورهای همسایه ایران آگاهند و می دانند که بدلیل خدمات پس از فروش مناسب خودروهایی همچون پراید در کشور عراق، قافله را به سایپا به عنوان رقیب دیروز و همکار امروز باخته اند و هیچ جایی بهتر از امن ترین کشور خاورمیانه که بستر مناسب برای تولید را در اختیار دارد وجود نخواهد داشت.
از سوی دیگر این نوع همکاری نیز به سود سایپا خواهد بود، زیرا همکاری هایی در این سطح می تواند منجر به آشنایی با ارائه خدمات براساس استاندارهای بین المللی برای هر دو طرف باشد؛ عاملی که خودروسازان ایرانی در آن در ابتدای مسیر هستند. از سوی دیگر آورده های مالی و اقتصادی صادرات خودرو به کشورهای دیگر نیز می تواند در رشد اقتصادی کشور کمک قابل توجهی کند و از این رو همکاری سایپا و سیتروئن نقش بسزایی در بهبود شاخص های اقتصادی ایفا خواهد کرد.
دورنمای وضعیت سایپا با همکاری سیتروئن نوید آینده ای روشن برای اقتصاد و صنعت کشور می دهد و می توان امیدوار بود با شروع این همکاری ها بتوان به افق های روشنی در راستای اعتلای پرچم جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشور ها دست یافت.
[1395/07/04 14:00]
قرارداد مشترک دو شرکت سایپا و سیتروئن به امضای مسئولان دو طرف رسید که بر اساس این قرارداد قرار است همکاری دو شرکت در زمینه طراحی و تولید خودرو و صادرات آن آغاز شود.
به گزارش ایسنا، محمدرضا نعمتزاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای قرارداد مشترک سایپا و سیتروئن که بعد از ظهر امروز در وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور مسئولان دولتی این وزارتخانه و دو طرف مذاکره برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که ظرف دو ماه آینده قراردادهای نهایی به امضا برسد و همکاری دو شرکت آغاز شود.
وی با بیان این که ما بر همکاری درازمدت و پایدار که بهترین راه آن سرمایهگذاری مشترک است، تأکید داریم، اظهار کرد: ما معتقدیم همان طور که کشور ما بازار خود را در اختیار سرمایهگذاران خارجی قرار میدهد، آنها هم باید بازارشان را در اختیار کالاهای مشترک تولید شده قرار دهند که بر پایه توافقات اولیه پیشبینی شده که 30 درصد از محصولات مشترک تولید شده در 5 سال اول با تعهد طرف فرانسوی و بعد از 5 سال به صورت توافقی صادر شود.
به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت برنامه کاملاً مشخصی برای انتقال آموزشهای لازم در سطوح مختلف تولید خودرو و قطعات از سوی طرف فرانسوی در قرارداد مربوطه پیشبینی شده است که سازندگان قطعات سیتروئن با قطعهسازان ایرانی همکاری خواهند داشت.
نعمتزاده با بیان این که ساخت موتور جدید در این قرارداد دیده شده است، گفت: موتور جدیدی که در شرکت سیتروئن در حال بهبود است در ایران تولید خواهد شد که شروع آن از سال 2019 خواهد بود و به تدریج در سال 2020 اغلب قطعات این موتور در ایران به تولید میرسد.
وی افزود: پیشبینی شده که به جز خودروی اول که از طراحیهای موجود در آن استفاده میشود، سایر خودروها به صورت جدید طراحی شود که این امر نیز در حال پیگیری است تا بتوانیم خودروهای با استاندارد کشورهای اروپایی تولید و عرضه کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در جمع خبرنگاران با بیان این که برای شروع کار سه نوع خودرو پیشبینی شده است، اظهار کرد: در قدم اول برای ایجاد شرکت مشارکتی تأسیسات کاشان شرکت سایپا به صورت 50-50 از سوی شرکت ایرانی و مابقی آن از طرف سیتروئن به صورت آورده مورد استفاده خواهد گرفت.
به گفته نعمتزاده به میزان 50 درصد از ارزش کارشناسی شده تأسیسات کاشان از طرف شرکت فرانسوی آورده میشود که طرف ایرانی نیز نیمی از این تأسیسات را در اختیار شرکت مشترک قرار میدهد.
[1395/05/02 13:00]
مدیرعامل سایپا در حالی از امضای قریب الوقوع قرارداد فروش نیمی از سهام کارخانه سایپاکاشان به پژو-سیتروئن سخن میگوید که این قرارداد سوالات بسیار جدی از منظر اقتصاد مقاومتی ایجاد کرد است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرکز مطالعات سیاستگذاری صنعتی دانشگاه امیرکبیر در نامه ای به مدیرعامل سایپا اعلام کرد قرارداد فروش نیمی از سهام کارخانه سایپاکاشان به پژو-سیتروئن سوالات بسیار جدی از منظر اقتصاد مقاومتی ایجاد کرد است. شدت یافتن انحصار و کاهش رقابت میان ایران خودرو و سایپا، عدم انتقال فناوری، نابودی برنامه توسعه محصول بومی از تبعات فروش این کارخانه به پژو-سیتروئن است.
[1395/03/25 10:00]
سیتروئن از مدل فیسلیفت و جدید C3 برای سال ۲۰۲۰ رونمایی کرد. در مدل ۲۰۲۰ تغییراتی در ظاهر خودرو اعمال شده است و امکانات جدیدی نیز در کابین دیده میشود.
[1398/11/26 11:00]
بهتازگی، شرکت سایپا از هاچبک جذاب و آوانگاردی به نام سیتروئن C3 رونمایی نمود که توجه بسیاری از اهالی رسانه و عشاق خودرو را به طرف خود جلب کرد. به این بهانه، نوشتار کوتاهی را تهیه نمودیم تا شما عزیزان را بیش از پیش با این نومولود غربی سایپا آشنا نماییم.
سیتروئن C3 رونمایی شده توسط سایپا آخرین نسل و یا به عبارتی سومین نسل از این خودروست که نخستین بار، در بیست و نهم ماه ژوئن سال 2016 میلادی رونمایی شد. این خودرو بر مبنای پلت فرم نام آشنای PF1 تکوین و توسعه یافته است، پلت فرمی که هماینک در دیگر خودروهای خانواده پژو-سیتروئن ازجمله پژو 208، سیتروئن C4 کاکتوس و DS3 نیز به کار میرود. سیتروئن C3 فعلاً فقط در کشور اسلوونی تولید میشود.
[1396/10/02 14:00]
قائم مقام منطقهای پژو-سیتروئن، حمایت کامل دولت فرانسه از برندهای این کشور در ایران را تأیید کرد. ژان کمار بهتازگی جزئیات برنامههای سیتروئن و پژو در کشورمان را توضیح داده است.
[1396/11/29 8:00]
در شرایطی که سایپا و سیتروئن هنوز رسما برنامه مشترک خود برای عرضه محصولات جدید به بازار کشور را اعلام نکرده اند، گفته می شود طرفین بر سر عرضه دو محصول اولیه به توافق رسیده اند. این دو شرکت پس از توافق هسته ای و برجام، تفاهم نامه همکاری مشترک با یکدیگر امضا کرده و قرار است طی سال جاری وارد فاز اجرایی شوند.
[1396/03/06 11:00]
سیتروئن ادعاهای بزرگی را در رابطه با نسل جدید C5 مطرح کرده و میگوید این خودرو کلاس سدان ها را دوباره اختراع خواهد کرد.
[1396/12/02 10:00]
معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه خودروی جدید پژو 508 در آیندهای نزدیک خبر داد.
[1395/07/13 15:00]
در حالیکه بیشتر نگاهها به سمت اجرایی شدن تسهیلات 25 میلیون تومانی منعطف شده، مدیران صنعت خودرو به دنبال یافتن شرکای جدید برای دو خودروساز بزرگ کشور هستند تا جاییکه شنیده شده سایپا بر سر تولید خودرو الیزه با سیتروئن به تفاهم رسیده است.
[1394/08/17 10:00]
شرکت خودروسازی سیتروئن فرانسه یک روز قبل از سفر «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاریس، برای ورود به بازار خودروی ایران جلسه فوق العاده برگزار می کند.
خبرگزاری رویترز در مطلبی از پاریس به نقل از یک مقام نزدیک به شرکت «پژو-سیتروئن» اعلام کرد که هیات مدیره این شرکت قرار است یک روز قبل از سفر رئیس جمهوری ایران به فرانسه، جلسه فوق العاده ای تشکیل دهد تا بتوانند فرصت های ورود به بازار خودرو به ایران را بعد از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) و لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران، بررسی کنند.
[1394/11/08 16:00]
شرکت سیتروئن با قرارداد جدید با سایپا و همچنین با معرفی مدل جدید دیاس6 برای بازار ایران در هفته اول مرداد نشان داد که برنامه گستردهای برای بازار ایران دارد.
[1395/05/13 10:00]
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: قرارداد بین سایپا با سیتروئن نهایی شده و در اواخر اسفند 95 اولین قسط مشارکت با سایپا کاشان ازسوی سیتروئن به حساب سایپا واریز شد.مهدی جمالی در نشست نوروزی مدیران ارشد همچنین به شرایط سخت تامین مالی، تامین قطعات، فروش و... که در دو سال گذشته در سایپا حاکم بود اشاره و تاکید کرد که هماکنون بسیاری از این موارد تسهیل شده است. جمالی درخصوص برنامههای اصلی گروه سایپا در سال 96 گفت: ادامه روند افزایش تولید، همچنین کاهش هزینهها در تمام سطوح شرکت با افزایش تولید و کاهش سربارههای قیمت از جمله برنامههای اصلی گروه سایپا در سالجاری است.
وی در ادامه با تاکید بر تولید خودرو کوئیک در روزهای پایانی سال گذشته تصریح کرد که امیدواریم در سالجاری بر اساس برنامه ریزی انجام شده، خودرو جدید sp100 در زمان مقرر رونمایی شود.مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین درخصوص بحث صادرات محصولات تولیدی گفت: امیدوارم مشکلاتی که در سال گذشته در حوزه صادرات برای صنعت ایجاد شد، بر طرف شود و در سالجاری با فعال شدن سایتهای تولیدی عراق، لبنان و الجزایر بتوانیم صادرات سایپا را با اهداف برنامه هماهنگ کنیم.
[1396/01/16 16:00]
مدیرعامل سایپا سرانجام به برخی ابهامات در مورد همکاریهای خارجی این شرکت پاسخ داد تا مشخص شود نارنجیهای جاده مخصوص با سیتروئن شراکت خواهند داشت، اما همکاری آنها با کیاموتورز کره منتفی است.
[1395/11/16 13:00]
در آستانه سفر رییس جمهور اسلامی ایران به پاریس، منابع آگاه به رویترز اظهار کردند ممکن است هیات مدیره خودروساز فرانسوی پژوسیتروئنیک نشست برای بررسی فرصتهای تجاری در ایران برگزار کند.
به گزارش ایسنا، پس از ایتالیا که نخستین مقصد رییس جمهوری کشور در سفر به اروپا بوده است، دکتر روحانی چهارشنبه هفته جاری به فران
[1394/11/08 14:00]
دی اس چگونه به ایران آمد
هنوز پرونده هستهای در شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی بسته نشده بود اما برجام به فرجام رسیده و کشورهای 1+5 با ایران به توافق نهایی دست پیدا کرده بودند که رفع تحریمهای اقتصادی برای شرکتهای بزرگ خارجی و شرکای بالقوه ایرانی دیگر یک خواسته دور از دسترس نبود. در همین ایام بود که مذاکرات غولهای اقتصادی اروپا با صنایع مختلف در ایران رونق گرفته بود. خودروسازهای اروپایی که پیش از تحریم نیز در بازار ایران حضور نسبتاً فعالی داشتند، دوباره با اشتیاق بر سر میز مذاکرات در پشت درهای بسته برگشتند. توافقات حاصل شده بود تا در زمان مناسب و با وزیدن باد موافق، امضاها رسمی شود و بادبانها برافراشته.
[1394/11/06 11:00]
معاون وزیر صنعت از امضای دومین قرارداد سرمایهگذاری خارجی صنعت خودروی ایران خبر داد و گفت: سیتروئن فرانسه، قرارداد همکاری خود با سایپا را در روزهای اخیر امضا کرده است.
[1395/02/23 11:00]
دو خودروساز بزرگ فرانسه در شرایطی بهعنوان اولین سرمایهگذاران خارجی صنعت خودرو در پسابرجام، راهی ایران شدهاند که کارنامه جهانی آنها در نیمه اول سال 2017، در مقایسه با مدت مشابه سال 2016 نشان از فروش نامناسب برخی محصولات شان دارد. پژوسیتروئن و رنو درحال حاضر تنها سرمایهگذاران خارجی در خودروسازی ایران به شمار میروند که اولی در زمستان سال گذشته قرارداد خود را با شرکای ایرانی به امضا رساند و دومی نیز کمتر از یک ماه گذشته. بر این اساس، پژو با ایران خودرو و همچنین رنو نیز با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، قرارداد همکاری مشترک امضا کردهاند و سیتروئن نیز تفاهمنامهای را با سایپا به امضا رساند. هرچه هست، مطابق با آمارهای ارائه شده، پژوسیتروئن و رنو نتوانستهاند آمار چندان مناسبی را در فروش جهانی از خود به جا بگذارند. مرور جزئیات این آمار اما جدای از اینکه وضعیت نه چندان مناسب فروش پژوسیتروئن و رنو را در بازارهای جهانی (به جز ایران) نشان میدهد، بلکه ثابت میکند بازار ایران تا چه حد توانسته در آمار کلی فروش آنها اثر مثبت بگذارد.
[1396/06/07 9:00]
با نگاهی به آمار واردات خودرو در سال گذشته، شاهد حضور محصولاتی هستیم که بهصورت موردی و انگشتشمار وارد کشور شدهاند. محصولاتی از خودروسازان خارجی که با عقد قرارداد در ایران حضور یافتند یا آنهایی که هنوز تصمیم قاطع برای مشارکت در صنعت خودرو کشورمان نگرفتهاند.
[1396/02/09 14:00]
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مورد همکاری با شرکت خودروسازی سیتروئن گفت: قرارداد همکاری با سیتروئن خردادماه امسال امضاء می شود؛ همچنین سایت سایپاکاشان بهعنوان محل اجرای همکاری دو شرکت نهایی شده است.
مهدی جمالی با اعلام این خبر گفت: همکاری های بین المللی سایپا در مراحل خوبی قرار دارد و این شرکت با آرامش مذاکرات خود را ادامه می دهد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: براساس سیاست های دولت، به طور حتم باید طرف خارجی نیز سرمایه گذاری و صادرات داشته باشد.
[1395/02/30 10:00]
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مذاکرات گروه خودروسازی سایپا و شرکت خودروسازی سیتروئن فرانسه به مرحله عقد قرارداد نزدیک شده است.
ایرنا نوشت: محسن صالحی نیا افزود: در مذاکرات سایپا و سیتروئن حتی میزان سرمایه گذاری و مکان انجام فعالیت مشخص شده است.
وی با اشاره به این که آخرین مراحل قراردادی و حقوقی این همکاری انجام شده است ، گفت: براساس آخرین مذاکرات، حجم سرمایه گذاری مشترک در مرحله نخست 200 میلیون دلار برآورد شده و سایت سایپا کاشان نیز بعنوان محل اجرای این همکاری تعیین شده است.
[1395/02/27 11:00]
ارزش چهار مدل خودروی سواری سیتروئن مدل 2017 اعلام شد.
به گزارش ایسنا، گمرک ایران ارزش گمرکی چهار مدل خودروی سواری شرکت سیتروئن مدل 2017 ساخت کشورهای چین و فرانسه را اعلام کرده است که این ارزش بر اساس ارزش خودرو به اضافه هزینه حمل دریایی محاسبه شده است.
[1395/09/24 11:00]
شرکت خودروسازی سیتروئن که بر سر خرید 50 درصد از سهام سایپا کاشان با طرف ایرانی خود به تفاهم رسیده قصد دارد خودروهایی با قیمت متوسط به بالا را در ایران تولید و عرضه کند که قیمت این خودروها بین 45 تا 120 میلیون تومان خواهد بود.
به گزارش اقتصادنیوز، شرکت خودروسازی سیتروئن که بر سر خرید 50 درصد از سهام سایپا کاشان با طرف ایرانی خود به تفاهم رسیده قصد دارد خودروهایی با قیمت متوسط به بالا را در ایران تولید و عرضه کند که قیمت این خودروها بین 45 تا 120 میلیون تومان خواهد بود.
بر اساس این گزارش در بازار كنونی محصولات شركت سیتروئن که به صورت فول رنج از خودروهای با قیمت متوسط تا خودروهای لوکس را در بر میگیرد، برای پر کردن این فاصله در بازار ایران، حضور يافته است.
[1395/03/26 11:00]
در سال 2016 فروش گروه خودروسازی پژو-سیتروئن در چین 16 درصد کاهش یافت؛ زیرا دو شریک چینی این خودروساز فرانسوی فاقد خودروهای کراساوور بودند. این نوع خودروها در بازار چین بسیار پرطرفدار است. به گزارش آتوموتیو نیوز، در سال 2016 فروش جوینتونچر پژو-سیتروئن با دانگفنگ موتور نسبت به سال قبل از آن با کاهش 15 درصدی روبهرو شد و به 602 هزار دستگاه رسید. همچنین فروش جوینتونچر این خودروساز فرانسوی با گروه چانگان موتور 34 درصد سقوط کرد و به 16 هزار و 123 دستگاه رسید. چانگان موتور خودروهای لوکس دیاس و دانگفنگ موتور دیگر مدلهای پژو-سیتروئن را تولید میکند. خودروهای کراساوور و شاسیبلند در بازار چین بسیار پرطرفدار هستند و تقاضا برای این خودروها بالاست. اما دانگفنگ در سال 2015 هیچ مدل کراساووری عرضه نکرد و دو مدلی که در سال 2016 عرضه کرد تا ماه نوامبر در دسترس مشتریان قرار نگرفت.
[1395/11/06 14:00]
مدیر عامل سایپا روز گذشته از واگذاری 50 درصدی سهام شرکت خودروسازی سایپا کاشان به سیتروئن خبر داده که با توجه به کارنامه تولید در این شرکت فرانسوی امیدواریها به تولید خودروهایی مناسب در داخل کشور، برای طبقه متوسط به بالای جامعه به وجود آمده است.
[1395/03/24 11:00]
کارلوس تاوارس، مدیرعامل جدید پژو سیتروئن اظهار کرده ممکن است این خودروساز بهعنوان بخشی از برنامه بازگشت به سوددهی، طیف مدلهای خود را کاهش دهد.
[1392/12/28 10:30]
اقتصاد > صنعت - ایرنا نوشت: مدیر عامل شرکت سایپا با بیان این که آخرین مراحل مذاکره با شرکت سیتروئن فرانسه در حال انجام است، گفت: قرار است برای نخستین بار در کشور 50 درصد سهم یک شرکت داخلی به سیتروئن واگذار شود.
مهدی جمالی صبح روز شنبه در مراسم سالگرد عرضه سهام سایپا در بورس افزود: شرکت سیتروئن از انتقال فناوری، سرمایه گذاری مشترک و صادرات محصول استقبال کرده است.
[1395/03/23 14:00]
در این اینفوگرافیک اقتصادنیوز میتوانید ایمنترین خودروهای خارجی اعلام شده در برخی موسسات خارجی را مشاهده کنید.
[1395/05/23 13:00]
بازار خودرو ایران شرایط نسبتا پیچیده ای دارد و خودروهای روزجهان معمولا با تاخیری شش ماه الی یک ساله در کشورمان عرضه می شوند.
از جمله دلایل این تاخیر می توان به نبود نمایندگی های واقعی خودروسازان جهانی در ایران، پیچیدگی مسائل مربوط به شماره گذاری و قوانین گمرکی و عدم کشش بازار برای خودروهای گران قیمت خارجی اشاره کرد.
[1395/06/07 19:00]
در حقیقت بسیاری از خریداران خودرو در بریتانیا عاشق SUV هستند. چه این علاقه به دلیل موقعیت ارتفاع راننده باشد، چه احساس امنیت بیشتر و چه فضای بیشتر این خودروها، کراس اوورها و SUVها در حال حاضر بازار بریتانیا را قبضه کرده اند.
[1395/06/17 19:00]
جایزه بهترین خودروی سال اروپا در سال گذشته به اپل آسترا تعلق گرفت که با شکست رقیب سرسخت خود ولوو XC90 به این عنوان دست یافت. فولکسواگن پاسات در سال 2015، پژو 308 در سال 2014 و فولکس واگن گلف در سال 2013 برنده عنوان بهترین خودروی سال شدهاند.
[1395/09/09 19:00]
بر این اساس، ایران خودرو با پژو و سایپا نیز با سیتروئن، قرارداد همکاری مشترک به امضا رساندهاند و طبق آن قرار است چند محصول از این دو شرکت فرانسوی، در ایران خودرو و سایپا به تولید برسد. خودروهایی که برای تولید در ایران هدفگذاری شدهاند، قیمتی زیر 100 میلیون تومان دارند و خودروسازان داخلی تیراژ نسبتا مناسبی برای آنها در نظر گرفتهاند. این در حالی است که در بین محصولات منتخب برای بازار کشور، خودروهایی با قیمت بین 150 تا 200 میلیون تومان نیز به چشم میآیند و غولهای جادهمخصوص برنامهای برای تولید آنها ندارند. بهعبارت بهتر، بهنظر میرسد ایران خودرو و سایپا قصد دارند محصولات گران قیمت شرکای فرانسوی خود را از طریق واردات روانه بازار کشور کنند.
[1395/07/26 14:00]
هاشم یکهزارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و ژان کریستف کمارد، قائم مقام ارشد شرکت پژو سیتروئن درباره آغاز مجدد همکاری این دو شرکت مذاکره کردند.
[1393/04/24 9:30]
به لطف مهندسان طراح در کمپانی های خودرو سازی ، غربیلک فرمان با طرح های مختلفی در ماشین ها ارائه میشود. در این میان ، ترمز دستی نیز تغییراتی داشته که شاید برخی از آنها چندان معقول به نظر نرسند. در واقع، ممکن است راننده فراموش کند ...
[1394/05/06 17:00]
کمپانی کیا برای ارتقا نسل دوم سورنتو از خط تولید قدیمی سیتروئن استفاده کرد، اما نتیجه کار تنها وجود برخی تغییرات ظاهری همانند چراغ های عقب LED بود؛ اما اکنون، این کمپانی از نسل سوم سورنتو در نمایشگاه اتومبیل پاریس رونمایی خواهد کرد؛ خودرویی که بیش از 52.7 درصد از بدنه آن را فولاد بسیار مقاوم شکل داده است ...
[1393/07/09 16:30]
آیا سوزوکی کیزاشی میتواند رقیبی جدی برای بازار خودروهای کرهای باشد؟
[1392/08/09 10:03]
سیتروئن برای رانندگان چینی یک خبر خوش دارد. قرار است تا مدل DS 5LS که یک سدان لوکس میباشد، صرفاً برای داخل کشور چین ساخته شود.
[1392/10/01 16:37]
جدای از حقیقتی که کمپانی سیتروئن چندین دهه خودرویی در کشور امریکا به فروش نرسانده، تعداد کمی از افراد از وقایع این کمپانی آگاهی دارند. همانند دیگر برندها سیتروئن نیز در صنعت خود پستی و بلندی هایی داشته، اما به دلیل وجود سری DS در حال تجربه ......
[1393/01/25 15:28]
کمپانی فرانسوی سیتروئن که بیشتر محصولات اقتصادی تولید میکند، با ارائه مدل جدید Grand C4 Picasso، در بخش مینی ونها سر و صدایی به پا کرده است.
[1392/04/11 12:00]
در حالی که خودروسازان آلمانی در حال رقابت بر سر تولید سوپر ماشین هاچ بک هستند، کمپانی سیتروئن کمی پیش از برگزاری نمایشگاه اتومبیل پاریس، از کانسپت جدید و لوکس خود با نام Divine DS رونمایی کرد. از زمان جدایی سیتروئن از DS تاکنون، این اولین کانسپت اروپایی است که از آن پرده برداری شده است؛ البته با وجود چراغ های جلوی شبیه به DS3، این خودرو بسیار متفاوت میباشد ...
[1393/06/18 14:30]
اواخر این ماه کانسپت سیتروئن DS جدید در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش درخواهد آمد ولی .........
[1393/01/18 13:00]
به منظور تکریم سیتروئن DS سال گذشته و طراح آن یعنی فلامینیو برتونی (Flaminio Bertoni)، مدل DS21 Renaissance به اندازه هویت جدید و مدرن این برند از طرح اصلی استیشن نمادین نیز بهره میبرد. همانند نمونه اصلی Renaissance باید از نظر آیرودینامیک، طراحی بدنه آیندهنگرانه و گلگیرهای خاص شبه رکاب که نگاهی به دوران ...
[1393/12/25 13:00]
هرساله حداقل یک سوپرماشین کانسپت معرفی میشود، اغلب نیز خبرها و شایعات زیادی پیرامون تولید آنها شنیده میشود اما در نهایت هیچ اتفاقی نمیافتد!
[1392/10/30 17:00]
خودروسازهای محافظهکار بیشتر در حال معرفی و تولید مدلهایی هستند که طرحهایی ساده و بعضاً بیروح دارند. البته این دست خودروها اکثر مواقع فروش بسیار خوبی دارند...
[1392/06/27 16:14]
شرکت سیتروئن پس از ناامید شدن از عملکرد شرکت سایپا در واردات خودرو طی چند سال اخیر، برای واردات خودرو مانند رنو به سمت یک شرکت خصوصی یعنی آرین موتور رفته است.
[1394/07/21 10:00]
کمپانی سیتروئن با معرفی مدل جدید خود، در مسابقات جهانی قهرمانی تورینگ شرکت میکند.
[1392/05/03 11:18]
در آستانه شصتمین سالگرد خودرو بی نظیر سیتروئن، برند DS که نشأت گرفته از اعتبار این خودرو است پس از اروپا، چین و آمریکای جنوبی به ایران آمد.
[1394/07/15 13:00]
وقتی نگاهی به سیتروئن DS3 Cabrio مدل 2015 بیندازیم که اخیراً مورد بازنگری قرار گرفته است، میبینیم که این خودرو زیبا حرفهای زیادی برای گفتن دارد. این خودرو چهرهای جدید به خود گرفته و به موتوری جدید نیز مجهز شده است.
[1394/03/17 19:00]
با حذف چرخها از خودروهایی روزمره و مشاهده آنها، به راحتی متوجه خواهید شد که یک المان کاملا ضروری برای طراحی و زیبای آنها به شمار میرود. به تازگی یکی از عکاسان فرانسوی به نام Renaud Marion به دنبال ایده جهان مجهز به خودروهای بدون چرخ رفته بود و اکنون هنرمند و طراح، Sylvian Viau اقدام به کشیدن تصاویر خودروهای ...
[1394/02/07 17:00]
سیتروئن را اغلب با مدلهای متفاوت و امکاناتی خاص میشناسیم. از روی یک چرخ راه رفتن تا تنظیم ارتفاع در مدلهای قدیمی.
[1392/06/14 12:30]
اغلب در مورد علاقه خود به خودروهایی با چرخ های عقب متحرک صحبت میکنیم، اما فراموش کردن چنین نقطه مثبتی بسیار آسان است. شما با نبود یک چرخ جلو میتوانید همانند دیگر خودروها در بزرگراه برانید و هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد، آنطوری که برای این موستانگ پیش نیامده است ....
[1393/01/26 13:30]
کمپانی بی ام و با ساخت موتورهای پر قدرت و با کارکرد نرم و عالی برای محصولات خود همواره زبانزد خاص و عام بوده و هست...
[1392/09/13 14:00]